Katastrofmagnet

På frågan "Vad är då en katastrofmagnet?" skulle jag faktiskt inte svara "Det är en sådan som jag".

Jag är ju så mycket mer än bara tjejen som lyckas med det omöjliga. Jag är nyfiken, ärlig, omtänksam, intelligent, kreativ, rolig, mamma, författarwannabe, envis, hundägare och mycket mer. Jag är också otålig, rastlös, chokladberoende, osäker, fd rökare och mer därtill.

Men hur kommer det sig att jag råkar ut för så mycket konstiga saker? Som ny på jobbet klarade jag av att köra över en slang på skurmaskinen. Det blev en dyr historia. Jag har sprungit in i dörrar så näsan knäckts (ja, på riktigt!). Titt som tätt trasslar jag till hela livet så det blir onödigt krångligt att reda ut.

Jag tror jag vet hur det kommer sig. Jag tror att det är som Kafka skrev
"Alla mänskliga misstag begås av otålighet".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0